۶ دقیقه
مراقبت‌ های بعد از میکرونیدلینگ صورت - دکتر آزیتا مولازاده

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ صورت

آنچه می خوانید...

اگر می‌خواهید برای جوان‌سازی پوست و بهبود جای اسکار یا زخم ها از روش میکرونیدلینگ صورت استفاده کنید و به دنبال راهکاری برای افزایش اثربخشی آن هستید، باید به مراقبت‌ های بعد از آن اهمیت دهید. در واقع، انجام میکرونیدلینگ صورت بدون مراقبت‌های بعد از آن عملا کار بیهوده‌ای است. چرا که برای رسیدن به نتیجه مطلوب و موثر، باید به دو طرف کفه ترازو، یعنی درمان و مراقبت بعد از آن به یک اندازه دقت شود. برای آشنایی بیشتر با مراقبت‌های اولیه بعد از میکرونیدلینگ صورت با ما همراه باشید.

میکرونیدلینگ صورت چه زمانی پیشنهاد می شود؟

میکرونیدلینگ صورت روشی است که در آن با وارد کردن سوزن‌هایی روی پوست در فواصل کم و تعداد بالا، کلاژن سازی می‌شود. به این طریق که با وارد کردن سوزن‌ها به درون پوست، گردش خون در زیر آن نقاط افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه، منجر به ترمیم و جوانسازی پوست می‌شود. به این شیوه میزان چین و چروک‌ها کاهش پیدا کرده، جای زخم‌ها بهبود پیدا می‌کند و لک ناشی از آفتاب سوختگی رفع می‌شود.

برای انجام این تکنیک از نظر زمانی بهتر است در فصل پاییز مراجعه کنید. در این فصل تابش آفتاب کمتر و هوا سرمای چندانی ندارد. از نظر ظاهر پوست، سنی بین 30 تا 40 سال زمان مناسبی برای انجام آن است. زمانی مراجعه کنید که این علائم را روی پوستتان ببینید.

  • چین و چروک اطراف پلک‌ها، خط دور چشم و صورت شما را فرا گرفته است.
  • لک‌های پوستی زیادی روی پوستتان قابل رویت است.
  • دوران جوش زدن تمام شده است و جای زخم و جوش زیادی روی پوستتان به جای مانده است.

📞 برای ارتباط با دکتر آزیتا مولازاده با شماره ۰۹۱۲۰۵۷۳۳۰۱ در تماس باشید 📞

مراقبت های اولیه بعد از میکرونیدلینگ صورت

مراقبت اولیه تا 72 ساعت بعد از انجام این تکنیک اثر حیاتی در اثربخشی این روش دارد. برای مراقبت های بعد از آن موارد زیر را بین 24 تا 72 ساعت رعایت کنید:

+ از نور مستقیم و غیر مستقیم خورشید بپرهیزید.

+ از شنا کردن و استحمام بپرهیزید.

+ از انجام فعالیت‌هایی که منجر به تعریق می‌شود بپرهیزید.

+ از برنزه کردن بپرهیزید.

+ بلافاصله بعد از میکرونیدلینگ صورت از لوسیون‌های فاقد مواد شیمیایی و موضعی حاوی SPF25 استفاده کنید.  به این طریق از نواحی تحت درمان در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کنید.

+ تا 72 ساعت بعد از درمان، از استفاده از مواد آرایشی و آرایش کردن پرهیز کنید.

6 نکته مراقبتی بعد از میکرونیدلینگ صورت

روش میکرونیدلینگ صورت روشی برای جوانسازی پوست و درمان جای زخم است. در این روش از سوزن‌هایی از جنس استیل ضد زنگ (Stainless Steel) برای تحریک دو ماده موثر در پوست استفاده می‌کنند. این دو ماده یکی کلاژن و دیگری الاستین است. به این وسیله، بافت پوست به اصطلاح از خواب بیرون می‌آید و شروع به جایگزین کردن بافت جدید می‌کند. مهم‌ترین قسمت در انجام این ترفند زیبایی، مراقبت‌های بعد از آن است که باعث تاثیر بیشتر این روش روی پوست شما می‌شود. این روش‌ها شامل موارد زیر است:

  1. تمیز نگه داشتن همیشگی پوست
  2. مرطوب نگه داشتن پوست
  3. استفاده از مکمل‌های پوستی برای کلاژن سازی بیشتر
  4. پوست خود را با کمک پاک کننده های ضعیف که سوزش و خارش ایجاد نکند بشویید.
  5. محافظت از پوست در برابر نور مستقیم خورشید
  6. پرهیز از استفاده از تونر و لایه بردار

پیگیری درمان بعد از میکرونیدلینگ صورت با متخصص با تجربه

در کنار روش‌های مختلف برای مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ صورت، باید به این نکته توجه کنید که این روش ممکن است با عوارضی هم همراه باشد. می‌توانید برای درمان عوارض بعد از آن با پزشک متخصص مشورت کنید و دستورالعمل‌های ایشان را اجرا کنید. در کنار این موارد، دکتر آزیتا مولازاده متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر در زمینه جوانسازی پوست خدماتی ارائه می‌دهند. این موارد شامل میکرونیدلینگ صورت، هایفوتراپی، سابسیژن، آر اف فرکشنال است. در زمینه زیبایی صورت؛ فیلر بینی، تزریق چربی، فیلر لب، زاویه سازی فک، نانو فت و مزوتراپی نیز خدمات بسیار ارزنده‌ای فراهم می‌کنند. اما، به صورت تخصصی اگر بخواهیم درباره میکرونیدلینگ بدانیم، باید گفت دکتر آزیتا مولازاده موارد زیر را در زمینه میکرونیدلینگ برای شما برطرف می‌کنند:

  • حذف چین و چروک پوست
  • کلاژن سازی به کمک میکرونیدلینگ
  • درمان جای جوش و زخم
  • درمان ترک‌های شکمی ناشی از بارداری و زایمان

پوستی شاداب و جوان با میکرونیدلینگ صورت

روش‌های متعددی برای جوانسازی پوست، رفع لک و تیرگی‌ها و از بین بردن جای جوش ارائه شده است. در این میان، این تکنیک یکی از این روش‌ها است که با افزایش جریان خونرسانی در زیر پوست، شروع به کلاژن سازی می‌کند. در کنار جوانسازی با کمک این روش، مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ مهم است. به این شیوه پوست شما پاسخ بهتری به درمان می‌دهد.

*~ سوالات متداول مراقبت‌ های بعد از میکرونیدلینگ صورت ~*

دکتر آزیتا مولازاده

دکتر پوست، مو، زیبایی و لیزر سابقه ۱۵ ساله در زمینه زیبایی سابقه چندین سال تدریس روش های نوین تزریق ژل، بوتاکس و سایر خدمات زیبایی ( تزریق چربی، چال گونه، نخ گذاری) دارنده مدرک معتبر از کنگره ای جهانی در زمینه زیبایی.دارنده مدرک کنگره بین المللی Cosmetology و Aesthetic Practices تورنتو کانادا، دارنده مدرک کنگره آمیامد Amiamed آلمان در زمینه میکرونیدلینگ پیشرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان!