۵ دقیقه
مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت

مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت

آنچه می خوانید...

توجه داشته باشید که رعایت مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت در واقع از اهمیت بالایی دارد چرا که به دریافت نتیجه مطلوب و از همه مهم تر کاهش عوارض بعد از عمل بسیار کمک می کند. ما در این مقاله می خواهیم تا تنها در خصوص این موضوع برای افرادی که قصد انجام این روش جوانسازی را دارند یا انجام داده اند صحبت کنیم پس تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

اقدامات بعد از تزریق چربی به صورت

روز های اول بعد از تزریق چربی به صورت

همانطور که می دانید رعایت مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت در افزایش ماندگاری می تواند بسیار موثر باشد، البته که انتخاب یک پزشک خوب و با تجربه برای انجام تزریق جزء مهم ترین معیار های بالا رفتن ماندگاری به حساب می آید. در ادامه این بخش به مهم ترین اقدامات مراقبتی در روز های ابتدایی و هفته های بعد از عمل صحبت خواهیم کرد.

روز اول بعد از تزریق

روز اول بعد از تزریق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است از همین رو حتما توجه داشته باشید که به هیچ عنوان محل تزریق شده را ماساژ ندهید از همه مهم تر از قرارگیری در معرض نور آفتاب به شدت خودداری کنید.

هفته اول عمل

در روزهای ابتدایی و هفته اولی در زمان خوابیدن حتما به این نکته توجه داشته باشید که خوابیدن شما به صورت طاق باز باشد علاوه بر آن حتما از دو بالش زیر سر خود استفاده کنید چرا که این کار در  کاهش تورم و التهاب می تواند بسیار موثر باشد. پزشک استفاده از کمپرس یخ را نیز توصیه می کند که حتما باید انجام این کار برای 10 دقیقه باشد و به هیچ عنوان بیش از زمان گفته شده کمپرس را روی پوست قرار ندهید به این خاطر که منجر به بسته شدن مویرگ های پوست آن هم به صورت کاملا موقت خواهد شد.

هفته دوم

در طی این مدت تورم و التهاب بعد از تزریق تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است ولی حتما باید باز هم مراقبت های مهم را رعایت کنید به عنوان مثال از قرار گرفتن زیاد در معرض آفتاب خودداری کنید از همه مهم تر از ضد آفتاب های مخصوص استفاده کنید. خوابیدن هم بهتر است تا به صورت طاق باز باشد تا سلول های چربی به در جای خود ثابت شوند.

البته که تمامی موارد گفته شده در زمان مشاوره با دکتر آزیتا مولازاده بهترین دکتر پوست در غرب تهران برای شما به طور کامل توضیح داده می شود.

سایر مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت

علاوه بر تمامی مراقبت هایی که در بخش قبلی مقاله اشاره کردیم که حتما در هفته های اول باید رعایت شوند یکسری نکات مراقبتی دیگری هم هست که فرد ملزم به رعایت آن می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فعالیت های سنگین بدنی و انجام ورزش های سخت ممنوع بوده و آغاز ورزش یا هر نوع فعالیت بدنی دیگری حتما باید به دستور پزشک باشد تا ماندگاری تزریق چربی را تحت تاثیر قرار ندهد.
  • مصرف سیگار و دخانیات برای مدتی بعد از تزریق ممنوع بوده چرا که روند بهبودی را کندتر می کند و از همه مهم تر برروی ماندگاری تاثیر می گذارد.
  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و التهاب نقش بسزایی دارد.
  • سعی کنید تا به هیچ عنوان منطقه تزریق شده را ماساژ ندهید.
  • لازم است تا حتما وزن خود را ثابت نگه دارید و به هیچ عنوان از رژیم غذایی خاصی پیروی نکنید چرا که کاهش وزن می تواند در کم شدن چربی صورت نیز موثر باشد.
  • به منظور استحمام کردن حتما توجه داشته باشید که دو روز بعد این کار را انجام دهید همینطور برای شستشو به هیچ عنوان نباید به صورت خود فشاری وارد کنید.

جهت دریافت مشاوره ای دکتر آزیتا مولازاده فرم زیر را پر کرده تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

نام
پیام
پیام
فرم‌ها با موفقیت ثبت شد!
هنگام ارسال فرم خطایی رخ داده است. لطفاً همه فیلدهای فرم را دوباره تأیید کنید.
  • داشتن درد بعد از تزریق کاملا طبیعی می باشد ولی حتما برای کاهش درد مصرف دارو های تحویز شده از سوی پزشک می تواند بسیار موثر باشد.
  • مصرف مایعات به کاهش تورم و التهاب کمک بسیار زیادی می کند.
  • توجه داشته باشید که حتما لباس های گشاد و آزاد بپوشید تا در زمان خارج کردن آن به هیچ عنوان مشکلی برای شما ایجاد نشود.
  • برای رانندگی کردن هیچ مشکلی نخواهید داشت ولی بهتر است تا حتما در رابطه با این موضوع با پزشک خود مشورت داشته باشید.
  • هیچ نوع دارویی نباید بدون تجویز پزشک مصرف شود.
  • رعایت بهداشت برای محل برداشت چربی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که به پیشگیری از ایجاد عفونت بسیار کمک می کند.
  • به هیچ عنوان از حوله گرم برای محل تزریق شده استفاده نکنید چرا که باعث بیشتر شدن تورم می شود.
  • از مصرف نمک خودداری کنید.
  • از قرار دادن کلاه مثل کلا های ایمنی یا کلاه های موتور سیکلت برای مدتی ممنوع است چرا که ممکن است باعث حرکت چربی تزریق شده شود.
  • از قرارگیری در محیط های گرم مثل سونا و جکوزی خودداری کنید.

همانطور که می دانید تزریق چربی به صورت یکی از موثر ترین روش های جوانسازی محسوب می شود چرا که از چربی بدن خود فرد استفاده می شود علاوه بر آن با رعایت مراقبت های بعد از عمل می توان به ماندگاری بیشتر آن کمک بسیار زیادی کرد.

خلاصه مطلب

همانطور که خواندید تزریق چربی به صورت یکی از موثر ترین روش های جوانسازی صورت محسوب می شود ولی حتما لازم است تا بعد از تزریق توصیه های مراقبتی به درستی انجام داده شوند چرا که علاوه بر کوتاه تر شدن دوره نقاهت می تواند به افزایش ماندگاری نیز بسیار کمک کند. با توجه به تمامی موارد گفته شده اگر هر گونه سوالی در رابطه با این موضوع دارید می توانید با شماره های مطب دکتر آزیتا مولازاده که شامل 02144287319 ، 09120573301 می شود تماس بگیرید.

دکتر آزیتا مولازاده

دکتر پوست، مو، زیبایی و لیزر سابقه ۱۵ ساله در زمینه زیبایی سابقه چندین سال تدریس روش های نوین تزریق ژل، بوتاکس و سایر خدمات زیبایی ( تزریق چربی، چال گونه، نخ گذاری) دارنده مدرک معتبر از کنگره ای جهانی در زمینه زیبایی.دارنده مدرک کنگره بین المللی Cosmetology و Aesthetic Practices تورنتو کانادا، دارنده مدرک کنگره آمیامد Amiamed آلمان در زمینه میکرونیدلینگ پیشرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان!