درمان-زگیل-ها-با-لیزر

درمان زگیل ها با لیزر

آنچه می خوانید...

درمان زگیل ها با لیزر

هزینه درمان زگیل ها بالیزر چقدر می باشد؟
برداشتن زگیل، خال و ضایعات پوستی چگونه است؟

زگیل ها یا وروکا ضایعات اپیدرمی هیپرپلاستیک و خوش خیمی می باشند که رشد کندی دارند و در صورت ایجاد ناراحتی بهتر است که به یک دکتر پوست باتجربه جهت خلاص شدن از آن مراجعه شود. زگیل ها شایع ترین عفونت ویروسی پوست به شمار می آیند، که بهتر است که هر چه زودتر به پاکسازی پوست اقدام شود.

این عارضه به صورت رویش های برجسته و توده ای با اندازه های متفاوت ظاهر می گردند و بیشتر روی پوست دست ها و یا غشاهای مخاطی دیده می شوند.

علت آن ها در اکثر مواقع HPV  است. شایان ذکر است که بگوییم انواع زگیل های ایجاد شده از HPV  به محل های آناتومیک خاصی تمایل دارند مثلا زگیل های کف پایی و یا زگیل تناسلی.

درمان زگیل ها بستگی به ظاهر بالینی آن ها و محل ایجاد و وضعیت ایمنی دارند که با مراجعه به پزشک پوست حاذق و خبره درمان آن ها سریع تر صورت می گیرد.

درمان-زگیل-ها-با-لیزر

علل زگیل

زگیل ها در تمام گروه های سنی یافت می شوند ولی بیشتر تمایل دارند نوجوانان و بیماران مبتلا به بی کفایتی ایمنی مثل بیماران تحت شیمی درمانی و یا مبتلایان به HIV  را گرفتار می کند.

درمان زگیل  با لیزر

اکثر زگیل ها خود محدود هستند و ظرف 2 سال ناپدید می گردند.

یکی از درمان ها استفاده و مصرف برخی از داروها می باشد که باید طبق دستورالعمل و پیروی از تمام نکات پزشک پوست می باشد.

برای درمان زگیل ها بهتر است که ابتدا به یک پزشک پوست خبره مراجعه نمایید و بهترین درمان نیز انتخاب گردد که اکثر پزشکان از روش کرایوتراپی برای حذف و برداشتن زگیل ها استفاده می کنند که با مراجعه 3 تا 4 جلسه زگیل کاملا محو شده و هیچ گونه آثاری از آن به جا نمانده است.

کرایوتراپی بیش از سایر روش های دیگر ممکن است به تخریب ملانوسیت ها اقدام نماید که در صورتی که پزشک پوست از کرایوتراپی ناکافی استفاده کند ممکن است که زگیل حلقوی شکل را در پی داشته باشد و درمان را در آینده با مشکل مواجه کند.

درمان زگیل ها با لیزر بهترین گزینه جهت خلاص شدن از شر زگیل های کف پا و مسطح و.. می باشد. حذف پاپیلوم یا زگیل ها با لیزر‌درمانی با بی‌حسی موضعی صورت می گیرد که پس از اعمال این روش نوعی تورفتگی های ریزی در بافت پوست نمایان خواهد شد. متذکر می شویم که بیمار نباید نگران شود زیرا طی چند هفته کاملا برطرف خواهد شد و هیچ علائمی را به جا نخواهد گذاشت.

انواع لیزردرمانی به منظور حذف زگیل ها عبارتند از:

لیزر دی اکسید کربن یا CO2 که پزشک پوست از این روش برای حذف زگیل های دور ناخن و یا زیر ناخن استفاده می کند. این روش هیچ گونه عارضه ای ندارد اما در صورت مراجعه به پزشک آماتور ممکن است که درد و خونریزی را در پی داشته باشد.

لیزر گارنت ایتریم آلومینیوم یا YAG  که معمولا زمانی از این روش استفاده می شود که زگیل ها در ناحیه های کوچک تری ظاهر شده باشند و هیچ گونه درد و ناراحتی را نیز در پی ندارد. از این نوع لیزر برای درمان زگیل های روی ناحیه صورت به هیچ وجه نباید استفاده شود.

لیزر رنگینه ای پالسی یا PDL  که برای حذف زگیل های ناحیه صورت مورد استفاده قرار می گیرد هیچ گونه زخم و ناراحتی را در پی ندارد و حتماباید یک پزشک پوست باتجربه این پروسه را انجام دهد تا نتایج موفقیت آمیز و ایده ال باشد.

از دیگر روش درمان زگیل می توان به روش  الکتروکواگولاسیون  اشاره کرد که در این پروسه پزشک پوست جهت حذف زگیل با جریان برق پرفرکانس استفاده می کند. گفته می شود که این روش مقداری درد آور می باشد ،‌ بنابراین پزشک قبل از آن از بی‌حسی موضعی جهت التیام درد استفاده می کند. مقدار کمی از پوست برای بررسی بافت‌شناسی را می گیرند. زخم ایجاد شده پس از درمان در حدود یک هفته از بین می‌رود.احتمال ماندن جای زخم زیاد است، به همین دلیل است که از الکتروکواگولاسیون برای برداشتن زگیل کف پا و یا صورت بسیار رایج نمی باشد.

دکتر مولازاده دکتر پوست خوب در تهران  با ارائه بهترین خدمات و پایین ترین هزینه لیزر موهای زائد را به طور تضمینی انجام می دهند ،شما می توانید برای مشاوره با دکتر مولازاده با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

دکتر پوست، مو، زیبایی و لیزر سابقه ۱۵ ساله در زمینه زیبایی سابقه چندین سال تدریس روش های نوین تزریق ژل، بوتاکس و سایر خدمات زیبایی ( تزریق چربی، چال گونه، نخ گذاری) دارنده مدرک معتبر از کنگره ای جهانی در زمینه زیبایی.دارنده مدرک کنگره بین المللی Cosmetology و Aesthetic Practices تورنتو کانادا، دارنده مدرک کنگره آمیامد Amiamed آلمان در زمینه میکرونیدلینگ پیشرفته