کرایوتراپی

کرایوتراپی چیست و آیا دارای عوارض می باشد؟

همه افراد می توانند کرایوتراپی انجام دهند؟

برای درمان زگیل های گوشتی کرایوتراپی روشی موثر می باشد؟

روشی است که در آن نقاط مختلف بدن را در معرض سرما قرار می دهند. روش های جدید سرما درمانی می تواند در درمان افرادی که درد شدید و التهاب دارند مفید است.

به طور کلی قرار دادن بدن به طور کامل یا بخشی از آن در معرض سرما کرایوتراپی گفته می شود. این روش برای ارتقا سلامت بدن استفاده می شود

نقش کرایوتراپی بر بدن

کرایوتراپی روش رایجی برای درمان ضایعات پوستی است که معمولا به صورت سرپایی انجام می شود. در این روش سلول های مورد نظر در اثر سرد شدن ناگهانی، شروع به تخریب می کنند و در نهایت پس از چند روز از بین می روند.

کرایوتراپی نقش بزرگی برای ورزشکاران ایفا می کند. این روش جزیی از سبک زندگی ورزشکاران است. به این ترتیب که با استفاده از این روش سرعت و فعالیت بدن برای ترمیم های خفیف برای افزایش بافت مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی عمکلرد بدن افزایش پیدا می کند. همچنین کرایوتراپی باعث بهبود کیفیت خواب و متابولیسم بدن می شود.می توان گفت که نقش پاکسازی پوست را نیز دارا می باشد.

کرایوتراپی

انواع کرایوتراپی

کرایوتراپی دارای انواع مختلفی می باشد، از جمله:

• کرایوتراپی با نیتروژن مایع که دمایی بین ۱۹۶- تا ۲۱۰- درجه سانتی گراد
  • کرایوتراپی برف دی اکسید کربن
  • کرایوتراپی با DMEP

کاربرد استفاده از کرایوتراپی

از کرایوتراپی جهت از بین بردن زائده های پوستی مانند زگیل تناسلی و غیر تناسلی، خال گوشتی، درمان هموروئید، بیمارهای دهان  و تومورهای استخوانی… که توسط پزشک پوست تشخیص داده می شوند قابل درمان با روش کرایوتراپی هستند. در این روش تمامی زائده ها توسط گاز ازت به صورت ناگهانی فریز شده و از بین می روند.

هدف اصلی کرایوتراپی

هدف کرایوتراپی کاهش رشد و تولید مثل سلولی، افزایش بقای سلولی، کاهش التهاب کاهش درد، اسپاسم و افزایش تنگ شدن عروق و تخریب سلولی است.

آیا کرایوتوراپی عوارض جانبی را برای متقاضی به همراه دارد؟

ابتدا باید متذکر شویم در صورتی که به یک پزشک پوست حاذق و باتجربه مراجعه شود هیچ گونه عوارضی را در پی نخواهد داشت اما ممکن است که برخی از علائم در فرد ایجاد شود که به مرور و با گذر چند ساعت برطرف خواهد شد.

1. احساس درد و سوزش به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه همراه با قرمزی ناحیه مورد نظر صورت می گیرد.
  2. ایجاد تاول در ۲۴ ساعت اول در ناحیه مورد نظرکه امری طبیعی می باشد.
  3. این روش را نمی توان به راحتی تجویز کرد، زیرا هنوز فواید و مضرات آن مشخص نیست پس در انجام آن باید احتیاط کرد و نزد هر پزشکی صورت نگیرد.
دکتر مولازاده دکتر پوست خوب در تهران  با ارائه بهترین خدمات جهت کرایوتراپی به طور تضمینی انجام می دهند ،شما می توانید برای مشاوره با دکتر مولازاده با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :